Smart

 

Raskt og enkelt

 

Passende

 

Ingen nedetid

 

Betingelser: Vinduer Dører Byggmaterialer Byggplus
logologo-1

Forbrukerkjøp over internett reguleres primært av avtaleloven, markedsføringsloven, forbrukerkjøpsloven, angrerettloven og elekronisk handelsloven, disse lovene gir forbrukeren ufravikelige rettigheter og lovene er tilgjengelig på www.lovdata.no.

Handle i vår nettbutikk

Salget er stoppet

 

//Klikk på „Kjøp” for det produktet du vil kjøpe.//

Produktet plasseres i handlevognen – handlevognen er lengst oppe til høyre.

Klikk på „Til kassen”, når samtlige produkter er plassert i handlevognen.

Kontroller at handlevognen inneholder korrekt product, farge og antall. Endrig ved behov.

Angi personopplysninger – eller bedriftsdata.

Velg betalingsalternativ.

Godkjenn salgsvilkårene.

Send inn bestillingen.

Priser

Vi reserverer oss mot eventuelle prisendringer og for feilaktig informasjon grunnet tekniske eller menneskelige feil.

Moms

Alle våre priser angis inklusiv moms.

1. Avtalen

Avtalen består av disse salgsbetingelsene, opplysninger gitt i bestillingsløsningen og eventuelt særskilt avtalte vilkår. Ved eventuell motstrid mellom opplysningene, går det som særskilt er avtalt mellom partene foran, så fremt det ikke strider mot ufravikelig lovgivning.

Avtalen vil i tillegg bli utfylt av relevante lovbestemmelser som regulerer kjøp av varer mellom næringsdrivende og forbrukere.

2. Partene

Selger er:
Byggplus AS
Bergen
og betegnes i det følgende som selger/selgeren.

Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.

3. Avtaleinngåelse og ordrebekreftelse

Du må ha fylt 18 år for å kunne handle hos oss. Avtalen er bindende for begge parter når vi mottar din bestilling und betaling. En part er likevel ikke bundet av avtalen hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.

Når vi har mottatt din bestilling, sender vi deg en ordrebekreftelse per e-post. Sjekk at ordrebekreftelsen stemmer overens med bestillingen med hensyn til antall, varetype, osv. Skulle ordrebekreftelsen ikke samsvare med bestillingen, ta kontakt med oss umiddelbart.

Dersom ikke annet er oppgitt vises alle vindustegninger i tilbud og ordre sett fra utsiden.

Alle endringer til en ordre skal avtales skriftlig.

Du kan kansellere kjøpet til det tidspunktet du fullfører betalingen. MERKNAD: En ordre for en spesiell størrelse kan IKKE kanselleres eller endres etter 12 timer fra bestillingstidspunktet, uavhengig av hvilken endring som er ønsket. Bestillinger gjort i perioden fredag ​​kl 14:00 til søndag kl 12:00 kan ikke avbestilles eller endres etter mandag kl. 9.00. Forespørsler om endringer innen bestillingstiden ovenfor må ALLTID varsles til e-postadressen og må deretter bekreftes av Bygg Import AS på mail for at være gældende.

Byggplus AS er til enhver tid berettiget til uden varsel at ændre sine priser. De priser, du skal betale, er de priser, der er gældende på bestillingstidspunktet. Priserne er dagspriser.

Skal vinduene monteres høyere enn 1000 moh, ber vi deg opplyse om det skriftlig ved bestilling (pga. lufttrykket). Glassenheten må i slike tilfeller muligens forsegles og monteres på stedet eller utstyres med ventil (ekstrakostnad).

Heving av kjøp ved forskuddsbetaling

Dersom en kunde har forhåndsbetalt for en vare, og siden velger å heve kjøpet, skal Byggplus AS tilbakebetale pengene senest innen 14 dager.

Tilbakebetaling ved mislighold

En kunde har rett til å få tilbakebetalt hele kjøpsbeløpet inklusiv frakt, innen 14 dager om kunden hever kjøpet på grunn av vesentlig mislighold.

Uavhentede varer

For varer som ikke løses ut/tas imot, fakturerer Byggplus AS kunden for returkostnaden/lagringskostnader.

Byggplus AS forbeholder sig ret til at annullere en ordre, hvis det viser sig at der er tale om en fejlberegning på grund af manglende browser kompatibilitet eller begrænset mulighed for at afvikle det javascript der bruges for at beregne korrekt pris.

Oplysninger inden du afgiver bindende bestilling:

Udover de forhold, der er oplyst i nærværende handelsbetingelser, vil du, før du afgiver din bindende bestilling, jf. ovenfor pkt. 1 og 2, på din skærm bl.a. få følgende oplysninger, som også kan printes ud på papir. Beskrivelse af de bestilte varer samt pris i NOK inkl. moms. – Totalbeløbet, som skal betales med specifikation af evt. fragtomkostninger og gebyrer

Byggplus AS forbeholder seg retten til å trekke seg fra salgsavtalen hvis ordren har blitt umulig å oppfylle på grunn av omstendigheter som Byggplus AS ikke er ansvarlig for.

Målangivelse, design, materialevalg og montering

De anførte mål er altid angivet som produkternes udvendige karmmål. Målene opgives altid som bredde x højde. Produktene vanligvis udføres i god kvalitet svarende til prisen. Byggplus AS produsenter driver kontinuerlig produktutvikling. derfor Byggplus AS A / S forbeholder seg retten til – når som helst og uten varsel – å endre design og design av sine produkter og å endre materialvalget. De bestilte varene vil alltid bli produsert i samsvar med gjeldende produksjonsstandarder på bestillingstidspunktet. Derfor produseres ikke varer bestilt til forskjellige tider nødvendigvis i henhold til de samme retningslinjene og er derfor ikke nødvendigvis de samme. Når det gjelder montering: Det er flere forskjellige måter å montere produktene du kjøper fra Byggplus AS A / S. Riktig montering avhenger av flere forhold, inkludert bare ditt hjem. På denne bakgrunn bestemte Byggplus AS A / S seg for ikke å levere flere av sine produkter med monteringsanvisning.

Produktsudførelsen

Produktsudførelsen av vinduer og dører

Produserte og leverte vinduer og dører har den vanlige utsøkte fabrikken. Alle serier og modeller er godkjent og CE-merket.

Profiler / alulister etc … Mindre profil- og produktendringer er gjenstand for kontinuerlige forbedringer og markedsjusteringer. Produksjonsinformasjon: andre farger

Merk – mindre produksjonsendringer gjelder fargede produkter (unntatt hvit RAL 9010).

Betaling

Betalingsalternativ

Hos oss velger du selv hvordan du vil betale for dine inkjøp. Du kan velge mellom følgende betalingsalternativer:

Kvittering/ordrebekreftelse sendes til din e-post adresse i forbindelse med kjøpet.

Betaling kontant i NOK.

Du kan betale med bankgiro på forskudd, kontant i butikk eller med Forskuddsfaktura

Ved bestilling kan man også velge forskuddsfaktura. Vi gjør oppmerksom på at ordren effektueres først når fakturaen er registrert og fullbetalt i vårt system.

Når du er ferdig med å handle og har akseptert salg og leveringsbetingelsene, fortsetter du til betaling. Husk at en betalt bestillingen er bindende. Du kan avlyse handelen helt fram til du har gjennomført betalingen.

Uavhentede varer

For varer som ikke løses ut/tas imot, fakturerer Byggplus AS kunden for returkostnaden.

Levering

Levering er skjedd når kjøperen, eller hans representant, har overtatt tingen.

Finnes på lager | Varen sendes fra vårt lager om kort tid og leveres normalt innen 2-4 uker.
Finnes ikke på lager – bestilingsvaren | Varen tilvirkes eller bestilles inn til vårt lager etter at din bestilling er lagt. Se beregnet dato for tilgjengelighet under respektive produkt. Deretter tilkommer normal leveransetid ca. 6-10 uker.

Estimert leveringsuke

kommuniseres på din ordrebekreftelse. Nøyaktig leveringsuke kommuniseres når bestillingen er godkjent

Denne kan bli påvirket av blant annet leveringsmetode (f.eks kranbil eller postpakke), postadresse samt produktenes størrelse og vekt. Merk at levering til visse postnummer noen ganger medfører lengre leveringstid.
Dersom du bestiller flere produkter er det produktet med lengst leveringstid som vil styre hele leveransen.

Vi sender som oftest større spesialforsendelser, og ikke små postpakker, og vår nettside kan ikke angi leveransetid basert på alle postnummer i Norge, selv om kunden har lagt inn sin adresse i bestillingen. Når bestillingen er godkjent (1-3 virkedager) vil kunden motta en ordrebekreftelse.

I de fleste tilfeller lever vi opp til våre leveransemål, men uforutsette hendelser kan inntreffe. Vi anbefaler derfor alle våre kunder om å avvente bestilling av håndverkere til varene er mottatt og kontrollert. Byggplus AS dekker ikke kostnader som påløper på grunn av forsinkelser. For mer informasjon, se eget punkt under reklamasjoner. Dersom du har spørsmål rundt din ordres leveringstid, vennligst kontakt oss på telefon Byggplus AS eller e-post

Alle tilvirkningsvarer produseres etter dine mål og spesifikasjoner (tilvirkningsvarer) og sendes i løpet av cirka 6-10 uker. I bestillingsprosessen ser du tydelig hvilke varer som er lagervarer. Inneholder din bestilling både lagervarer og tilvirkningsvarer, leveres den samlet om ikke annet er avtalt. Ønsker du å få vinduene dine i flere sendinger, kan vi selvfølgelig ordne dette mot fakturering av høyere fraktpris.

Levering skjer til leveringsadresse angitt i bestillingen. Vi leverer kun til fastlands-Norge. Ved bestilling til en adresse på en øy uten broforbindelse leverer vi til nærmeste rimelig sted på fastlandet.

Tilvirkningsvarer uten angrerett leveres i samsvar med angitt leveringsuke

Leveringstiden ut til kunden styres av leveransetiden fra vårt produksjonsanlegg til vårt hovedlager (varierer avhengig av produkt). Beregnet seneste leveringsdato angis på ordrebekreftelsen som sendes ut per e-post etter godkjent ordre.
Om du har spørsmål rundt din ordres leveringstid, vennligst kontakt oss på e-post -

Fraktkostnader

Alle priser i nettbutikken er eksklusiv frakt. Fraktkostnadene kalkuleres automatisk på bakgrunn av hvilke varer som kjøpes og hvor de skal leveres. Som regel leverer vi bare til transportterminaler, velg nærmeste terminal fra det foreslåtte i kurven. det er rimeligere å hente varene på terminal enn å få de sendt helt hjem. Hvis du vil levere varene direkte, gi oss adressen din, vi vil sjekke muligheten og kostnadene for slik levering. Frakten beregnes i din handlekurv. Legg inn din mailadresse og fyll inn postnr.

Transport:

Vi bruker NORLINES og andre selskaper til transport av alle våre sendinger. Butikken står fritt til å velge rederiet etter eget skjønn.

Henting på terminal:

Vi sender varene automatisk til terminalen som er tilknyttet postnummeret ditt, som du angir i kurven

Dette forutsetter at transportøren har godsterminal i dette området. Du vil bli kontaktet av transportør når varene er klare for henting.

Husk å hente varene fra terminalen på den angitte datoen, hvis du ikke henter, vil det medføre et ekstra lagringsgebyr.

Kontroller alltid varene. Ved synlige skader på emballasje eller gods, skal en skriftlig notering gjøres på fraktbrevet før du signerer. Be om kopi. Ved henting av varer på terminal er det viktig at kunden selv sjekker varene for skader. Skader skal umiddelbart meldes fra til transportøren som utleverer varene da de ikke er erstatningspliktige for skader som oppdages etter at man har forlatt terminalen!

Selve emballagen og/eller pallen skal ikke brydes og/eller åbnes for kontrol af fragtskader. Bare ordentlig pakket vare kan returneres ByggPlus kan ikke akseptere / hente retur fra transportselskapet av dårlig pakket gods (med skadet emballasje).

Uansett om kunden er til stede på leveringstidspunktet, regnes leveringen som utført, når varene er losset på terminal (eller avtalt leveringsadresse eller så nærme som mulig).

Hvis det ikke er mulig å kjøre helt fram til leveringsadressen, betraktes levering som fullført når varene er lesset nærmest mulig på leveringsadressen.

Ventetid, unødvendig forlengelse av lossetid eller forgjeves leveringsforsøk som kunden er skyld i, debiteres kunden etter regning fra fraktfirma.

VIKTIG: Ren kvittering for mottakelse av skadede varer betyr at retten til reklamasjon faller bort.

Hvis kunden ikke er til stede når varen leveres, regnes levering som fullført med „ren kvittering” for mottakelse, fraktskader og. evt. manglende antall.

Risikoen for varen

Levering skjer når kjøper eller hans representant har overtatt varene , hentet varene fra vårt lager. Risikoen for varen går over på kjøper når han, eller hans representant, har fått varene.

Ved utlevering av varer hos kunden skal transportskader meldes til transportøren på stedet. Dersom transportskaden blir oppdaget etter at transportøren har reist, skal man melde fra direkte til Byggplus AS senest innen 3 dager fra varen ble mottatt. Dette fordi transportøren har satt denne fristen overfor Byggplus AS

Transportøren sender ikke automatisk skademeldingen til Byggplus AS . Meld skaden til ... eller via kontaktskjema på vår hjemmeside. Se mer under «reklamasjon».

Forsinket levering i.h.t.

Dersom Byggplus AS ikke kan levere varen til antatt leveringstid, har forbrukeren rett til å gi Byggplus AS en frist for levering. Dersom Byggplus AS heller ikke da kan levere varene har kjøper rett til:

  • å heve kjøpet uten kostnad (det legges til grunn at forsinkelsen likevel må være vesentlig)
  • å holde kjøpesummen tilbake
  • å kreve oppfyllelse straks varen er på lager
  • å kreve erstatningsvare fra selger
  • å kjøperen kan kreve erstatning for tap man lider som følge av forsinkelsen fra selgerens side hvis det er hjemmel i Forbrukerkjøpsloven for dette. Unntak: Dette gjelder ikke utgifter til allerede bestilte snekkere og montører etc.

Forsinket leveranse

Byggplus AS jobber hardt for at du som kunde skal bli så fornøyd som mulig med våre leveranser. Iblant oppstår det likevel forsinkelser. Noen ganger skyldes dette årsaker utenfor vår kontroll, siden vi benytter oss av eksterne transportører, men det kan også være på grunn av stor trykk i høy-sesongen. Ved forsinkelser på leveransen forsøker vi alltid å kontakte deg angående dette, for å gi ny og oppdatert informasjon. Mulige forsinkelser er en av grunnene til at vi aldri anbefaler å bestille håndverkere før du har mottatt varene og kontrollert dem for mulige transportskader. Ved transportskader sender vi så snart vi kan ny erstatningsvare. Vi erstatter altså ikke kostnader til håndverkere. I enkelte tilfeller kan kompensasjon gis ved forsinkelser.

Dette skjer da i form av prisavslag i henhold til nedenstående tabell:

≤ 1 uke – ikke noe prisavslag
2-3 uker – 1 % av ordreverdien
≥ 4 uker – 2 % av ordreverdien

8. Angrerett (ved forbrukerkjøp)

Handler du hos oss som forbruker, så kan du angre kjøpet av varen etter angrerettlovens bestemmelser. Legg merke til at det ikke er angrerett på varer som er fremstilt etter forbrukerens spesifikasjoner (se avsnittet om tilvirkningsvarer nedenfor).

Angrerett innebærer at du uten grunn kan returnere varen til oss selv om det ikke er noen mangel ved den og selv om den ikke er levert. Uavhengig om du handler fra websiden, telefon eller våre butikker har du alltid 14 dagers angrerett (åpent kjøp) fra du mottar varen.

Dersom kunden ønsker å benytte seg av angreretten plikter kunden snarest å melde fra til Byggplus AS om dette. Kunden har bevisbyrden på at en slik melding er gitt. Dette kan gjøres ved å sende inn skjema fra følgende side: www.byggplus.no eller ta kontakt med kundeservice på ...

Det er angrerett på alle varer bestilt/kjøpt på nett, e-post eller telefon, bortsett fra tilvirkningsvarer som er spesialvarer bestilt etter kundens egne mål. Varer med slike spesielle mål eller spesifikasjoner som er produsert på bestilling, kan ikke returneres eller byttes med mindre de er feilprodusert i forhold til det som er avtalt. Artikler bestilt på spesialmål/egne mål genererer alltid en ordrebekreftelse der du kan kontrollere at alt er rett (f.eks. mål og farge) før produksjonen starter, da disse produktene lages spesielt til deg.

Angrerettloven sier at kunden selv må besørge og betale for kostnaden ved benyttelse av angreretten og påfølgende retur av vare. Men selger er på samme tid pliktig til å opplyse kjøper på forhånd hva en eventuell retur vil koste for den aktuelle vare.

Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til oss innen rimelig tid (du skal sende varen innen 14 dager etter den dag du underrettet oss om at du ville gå fra avtalen). Varene skal sendes tilbake i originalemballasjen (eller forsvarlig pakket), tilByggplus AS ). Vi kan ikke ta imot varer på vår postadresse.

Kjøperen skal betale kostnadene for returforsendelsen. Prisen på returforsendelsen kan variere betydelig og er avhengig av antall vinduer, størrelsen på vinduene, avstand fra Bergen, Returkostnadene kan være betydelig høyere enn fraktprisen oppgitt i ordrebekreftelse og faktura.

Kunden kan ikke kreve erstatning som overstiger den kjøpte varens verdi.

Byggplus AS tar ikke ansvar for skade påført av den solgte varen, på mennesker, ting eller fast eiendom, etter at kunden har mottatt varen.

Byggplus AS er ikke ansvarlig for driftstap, tapt fortjeneste eller andre økonomiske konsekvenstap. De nevnte begrensningene i Byggplus AS sitt ansvar gjelder ikke hvis firmaet har gjort seg skyldig i grov uaktsomhet.

Viktig informasjon om angrerett ved kjøp av tilvirkningsvarer:

Alle andre varer enn lagervarer produseres etter dine mål og spesifikasjoner (tilvirkningsvarer), og angreretten gjelder ikke for slike tilvirkningsvarer. I bestillingsprosessen ser du tydelig hvilke varer som er lagervarer og hvilke varer som produseres etter dine mål og spesifikasjoner.

Bestiller du tilvirkningsvarer, samtykker du gjennom din aksept av disse vilkår til at vi begynner produksjonen 24 timer etter bestilling og betaling. Dette gjør vi for å kunne levere vinduene dine så fort som mulig. Ønsker du å stoppe produksjonen etter dette tidspunktet, tilbyr vi deg muligheten til å slette bestillingen mot at du kompenserer oss for påløpte produksjonskostnader. En betydelig del av produksjonskostnadene påløper innen kort tid etter bestilling. Det er derfor viktig at du sjekker antall, mål og spesifikasjonener før du bestiller. Ønsker du en lengre «betenkningstid» før vi begynner produksjonen, så kan vi selvfølgelig ordne det (må avtales skriftlig, leveringstiden blir forlengret tilsvarende).

Kjøpere av produkter hos Byggplus AS A / S godtar av ovennevnte grunner at angreretten er begrenset til kun å gjelde frem til tidspunktet for produksjonen av den aktuelle ordren. Da produksjonen starter automatisk og umiddelbart etter bestilling, har kjøperen praktisk talt ingen angrerett.

Vi viser til angrerettloven, særlig til § 22 e) („Angreretten gjelder ikke avtaler om […] levering av varer som er produsert i henhold til forbrukerens spesifikasjoner, eller som har et tydelig personlig preg”).

Garanti

Reklamasjonsrett

Byggplus AS garanterer at varen ved utlevering skal være uskadd og uten produksjonsfeil. Ved synlige transportskader, se eget avsnitt under transport.

Du har som kunde 5 års reklamasjonsrett på en vare. Reklamasjonen må meldes snarest og senest innen 2 måneder etter at skaden ble oppdaget. For øvrig henviser vi til Forbrukerkjøpsloven og de rettigheter og plikter kunder og Byggplus AS har i henhold til denne.

Skader eller mangler kan meldes ved å sende inn skjema fra følgende side: www.byggplus.no eller ta kontakt med kundeservice på email ...

Reklamasjoner vil bli behandlet så snart all dokumentasjon er innhentet. Reklamasjoner behandles normalt innen 14 virkedager.

Ved eventuelle mangler, er selger kun forpliktet til å levere erstatningsvarer. Byggplus AS dekker aldri utgifter til montør/håndverker!

Synlige mangler og/eller skader ved det leverede skal meddeles inden montering påbegyndes.

I tilfelle feil, i berettigede klager, er selgeren bare forpliktet til å levere erstatningsvarer eller kan gi rabatt på produktet eller tilbakebetale pengene. Byggplus AS dekker aldri installatør- / håndverkerkostnader! I alle tilfeller har Byggplus AS rett til å fjerne, erstatte eller returnere de aktuelle produktene innen en rimelig periode. I berettigede klager kan Byggplus AS X reparere skaden, erstatte den med et nytt produkt, gi produktrabatt eller refusjon. Synlige feil og / eller skader på den leverte leveransen må rapporteres før installasjonen.

Garanti utover reklamasjonsretten

Utover reklamasjonsretten gir vi i tillegg ofte ulike garantier for ulike produkter. Hva disse garantiene omfatter ser du i monteringsanvisningen eller på vår hjemmeside ved respektive produkt. Garantien tilbyr et innbytteprodukt eller en reparasjon under forutsetning av at monterings- og vedlikeholds instruksjoner er blitt fulgt. Faktura gjelder som garantiseddel. Kontakt oss på Byggplus AS så hjelper vi deg. Vi henviser ellers/også til Forbrukerkjøpsloven.

For at garantien gjelder må vinduet håndteres, oppbevares, monteres, brukes, og vedlikeholdes ihht. våre instruksjoner. Vi viser spesielt til at det må ikke være for høy luftfuktighet og/eller for lav temperatur i rommet. Dersom luftfuktigheten er for høy og/eller temperaturen er for lav, vil det dannes kondens på innsiden av ruten, som kan skade vinduets ramme og/eller karm, og det vil ikke dekkes av garantien. Vi viser også spesielt til at vinduets overflatebehandling må kontrolleres fire ganger årlig og utbedres om nødvendig. Vedlikehold må være dokumentert utført for at garantien mot råte og garantien på beslag, hengsler og vrider gjelder.

Ved garantisaker forbeholder vi oss retten til å velge en tilfredsstillende løsning. I det tilfelle vi velger å levere et nytt vindu, dekkes ikke kostnader for demontering og montering. Reklamasjonen må meldes til Byggplus AS skriftlig nå snart den er gjort kjent, og bildedokumentasjon må vedlegges. Garantien gjelder ikke ved modifisering av vinduet uten vår skriftlig tillatelse eller ved delvis oppvarming av glasset (for eksempel forårsaket av isolerende materialet som dekker en del av glasset).

Garantien dekker ikke produkter med tilbehør installert som ikke kommer fra produsenten, f.eks. Rullegardiner osv.

På moderne vinduer kan det være kondens, dugg eller frost på utsiden av vinduet. Dette er et kvalitetstegn – vinduet avgir lite varme. Dette skyldes ikke feil på ruten og regnes ikke som et gyldig krav.

Kondens, dugg eller frost på innsiden av vinduet kan oppstå hvis luftfuktigheten i rommet er for høy og / eller romtemperaturen er for lav. Dette skyldes ikke feil på ruten og anses ikke som et gyldig krav.

Selvrensende glass reduserer i stor grad behovet for å rense vinduer utenfor vinduet, men den selvrensende funksjonen til glasset krever litt fuktighet / regn og solstråling på glasset, eller litt hjelp med en hageslange. Vi kan ikke garantere at det selvrensende glasset aldri blir vasket.

Garantien dekker ikke ordinært etterarbeid som justering av hengsler, rammer, polering og små riper i treet, utvinning fra knuter, koking eller bobler i lakken. Det er ingen garanti for tetthet på innovervendte doble dører, innovervendte dører generelt som er montert i gavlen over bakkenivå. Inntrenging eller andre eksponerte steder, i tilfelle spesielle vind- og nedbørsforhold. Muligens. følgeskader er ikke dekket. Den visuelle kvaliteten på vinduer og dører vurderes i en avstand på 3 meter og må gjøres i diffust lys (f.eks. Overskyet himmel) uten direkte sollys eller kunstig lys – det vises til „Visual windows ‚visual quality”, utarbeidet av Glasindustrien · pr. Juli 2009. Umalte vinduer og dører har ikke blitt behandlet både innvendig og utvendig innen 14 dager etter levering, eller de har bare blitt behandlet med fargeløse produkter, med mindre de brukte fargeløse produktene kan dokumenteres å ha samme opasitet som solid maling.

Alle garantier gjelder i Norge.

En garanti er en fordel som gir kjøperen

rettigheter i tillegg til de lovbestemte garantiene. Evt. produktspesifikk garanti er angitt på produktnivå i nettbutikken. Her står også garantibetingelsene.

11. Forsinkelse

Vi gjør vårt ytterste for å levere varene innenfor leveransetiden vi lover. Vi må dog ta forbehold om force majeure, streik, lockout, transporthindringer, feil under produksjon, forsinkelser av råmaterialer, og transportskader. Vi tar ikke ansvar for økonomisk tap grunnet forsinket levering. Skal du bruke en snekker til å sette inn vinduene, anbefaler vi at du avtaler endelig monteringstid med snekkeren etter at du har mottatt vinduene.

12. Kjøperens mislighold

Dersom kjøperen ikke betaler eller oppfyller de øvrige forpliktelsene etter avtalen, og dette ikke skyldes selgeren eller forhold på selgerens side, kan selgeren holde varen tilbake, kreve oppfyllelse av avtalen, kreve avtalen hevet samt erstatning fra kjøperen. Selgeren kan også etter omstendighetene kunne kreve renter ved forsinket betaling og inkassogebyr.

13. Salgspant

Vi har salgspant i varene inntil kjøpesummen inkludert eventuelle renter og omkostninger er betalt.

Konfliktløsning

Vi skal gi deg en god kjøpsopplevelse og kundetjeneste – uten noen grunn til å krangle. Likevel: Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet.

Endring på produkter

Vi arbeider kontinuerlig for å videreutvikle våre produkter. Vi forbeholder oss derfor retten til konstruksjonsendringer. Av tekniske grunner kan det forekomme avvik i farger/utførelse.

Personopplysninger & personvern

Ved å registrere seg som kunde, for vårt nyhetsbrev eller bestiller katalog, aksepterer man at Byggplus AS registrerer personopplysninger (navn, adresse, telefonnummer og personnummer) for behandling av kunderelasjon, sedvanlig kredittundersøkelse/ – opplysning, samt for å innhente tilbud fra Byggplus AS Mer info om dette kan man lese om på vår hjemmeside: www.byggplus.no

når du handler hos oss vi behandler personopplysningene dine sikkert.

  • I samsvar med EUs generelle direktiv for beskyttelse av personopplysninger General Data Protection Regulation, forkortet omtalt som GDPR: når, hvorfor og hvordan selskapet er underlagt følgende retningslinjer:
  • Samler inn personlige data om enkeltpersoner
  • Bruker disse dataene
  • overfører bare disse dataene til tredjeparter om nødvendig og under visse betingelser
  • lagrer disse dataene sikkert og sikrer konfidensialitet

Vi kan samle inn og behandle personopplysningene du gir oss helt frivillig ved å gi informasjon via:

  • Et av nettstedene våre
  • Våre mobile applikasjoner
  • Plattformer og sosiale medier
  • Telefon, e-post eller annen korrespondanse med oss

Informasjonen du gir oss kan identifisere deg, for eksempel ditt navn, postadresse, e-postadresse og telefonnummer, eller informasjon du oppgir i forbindelse med din henvendelse, og kan inneholde poster over (lagret) korrespondanse og svar på eventuelle henvendelser .

Vi kan automatisk samle inn følgende personopplysninger:

  • Teknisk informasjon innhentet automatisk, inkludert anonyme data samlet av vertsserveren for statistiske formål, adressen til nettverksprotokollen (IP) som brukes til å koble datamaskinen eller enheten til Internett, nettlesertype og versjon, tidssone, pluggtype for nettleseren og plugin-versjon, operativsystem og plattform. Mer informasjon finner du i informasjonskapsler
  • Informasjon relatert til overføringer du gjør gjennom nettstedene, dine besøk på nettstedene, inkludert men ikke begrenset til nettverkstrafikk, plassering, internettlogger og annen kommunikasjonsinformasjon, og ressursene du får tilgang til
  • personopplysningene av alle typer du tillater deling som er en del av din offentlige profil eller eksterne sosiale nettverk.

Vi behandler dine personopplysninger i samsvar med gjeldende lov:

  • Å håndtere kommunikasjon og informasjonsutveksling med brukere av våre nettsteder
  • For å administrere våre kunderelasjoner og potensielle kunderelasjoner, spesielt når du behandler dine bestillinger, svarer på henvendelser fra deg eller sender regelmessige meldinger og informasjon om våre produkter, våre merkevarer eller våre initiativer som kan vekke din interesse
  • For ethvert annet formål spesifisert på det tidspunktet informasjonen ble samlet inn

I utgangspunktet kan vi bruke og behandle personopplysningene dine hvis du har gitt ditt frivillige og eksplisitte SAMTYKKE og til definerte, spesifikke og legitime formål.

  • du kan når som helst trekke tilbake ditt samtykke til vår bruk av informasjonen din ved å kontakte oss.

Der det er nødvendig å fortsette å handle i forhold til vår legitime INTERESSE som et selskap, forutsatt at dine interesser eller dine grunnleggende rettigheter og friheter ikke først og fremst blir brutt, blir dine legitime forventninger som følge av forholdet til oss tatt i betraktning. Blant annet til følgende formål

  • Å få tilgang til tjenestene våre og forbedre dem for kundene ved å ta opp alle samtaler med kontaktsentrene våre
  • Direkte markedsføringsaktiviteter (i andre sammenhenger enn de der vi stoler på ditt samtykke) som en analyse for å forbedre vår markedsføringsstrategi og evnen til å designe og tilpasse brukeropplevelsen din
  • I forbindelse med nettverks- og informasjonssikkerhet, slik at vi kan iverksette tiltak for å beskytte informasjonen din mot tap eller ødeleggelse, tyveri eller uautorisert tilgang.
  • Å kunne oppdage, forhindre og begrense svindel eller andre ulovlige aktiviteter

Der det er nødvendig for oss å overholde vilkårene og lovene

Der det er nødvendig å kunne implementere en kontrakt vi har inngått med deg, eller fordi du har bedt oss om å ta visse handlinger før du inngår en kontrakt. Dette inkluderer informasjon vi behandler for å gjøre det mulig for deg å bruke nettstedene våre og tjenestene vi tilbyr gjennom dem.

Våre leverandører av varer og tjenester

Vi kan utlevere informasjon om deg til våre tredjeparter, for eksempel tjenesteleverandører, salgsagenter, underleverandører og andre organisasjoner for formål knyttet til å tilby tjenester til oss eller direkte til deg på våre vegne.

Når vi bruker tredjeparter som tjenesteleverandører, deler vi bare den personlige informasjonen de trenger for å tilby tjenestene sine, og vi har en kontrakt som krever at de holder informasjonen om deg trygg og konfidensiell og ikke bruker den på noen annen måte. enn i henhold til de detaljerte instruksjonene fra oss.

Tredjeparter som leverer produkter og tjenester til deg gjennom oss

For å gi deg en rekke produkter og tjenester som er komplementære til de vi selv tilbyr vi samarbeider tett med ulike tredjeparter. Spesielt vil vi kunne tilby finansielle produkter eller forsikringsprodukter relatert til våre egne produkter og tjenester.

Når du gjør en forespørsel om eller kjøper ett eller flere av disse produktene eller tjenestene gjennom oss, vil den aktuelle tredjeparten kunne bruke informasjonen knyttet til deg for å gi deg informasjon og for å oppfylle sine forpliktelser i henhold til enhver klausul i kontrakten du har med dem.

Disse tredjepartsproduktleverandørene kan dele informasjon med oss ​​om deg som vi vil bruke i samsvar med disse retningslinjene. I noen tilfeller vil de fungere som dataansvarlige, så vi anbefaler deg å henvise til disse tredjeparternes egne retningslinjer for personvern.

Andre måter vi kan dele din personlige informasjon på

Vi vil kunne overføre / overføre / sende dine personlige data:

  • Til en tredjepart som en del av et salg til bedrifter, til en tredjepart, eller som en del av en restrukturering eller omorganisering av virksomheten vår
  • Hvis vi er pålagt å levere eller utlevere data for å overholde noen juridisk forpliktelse, eller hvis det kreves av gjeldende lov, rettskjennelse eller regulering av offentlig myndighet, for å oppdage eller rapportere om en forbrytelse, for å utføre eller anvende vilkårene i våre kontrakter eller for å beskytte juridiske rettigheter , eiendom eller sikkerhet for våre besøkende og kunder • For å håndheve gjeldende vilkår for bruk, for å beskytte rettighetene, personvernet, sikkerheten eller eiendommen til våre selskaper
  • Hvis du har gitt samtykke til overføring / overføring / sending av dine personlige data

Vi vil imidlertid alltid ta passende tiltak for å sikre at personvernrettighetene dine fortsatt blir respektert.

HVOR LAGRER VI DINE PERSONLIGE DATA OG HVOR LENGE HOLDER VI DINE PERSONLIGE DATA?

Informasjon som gjelder deg lagres i databasene våre eller i databaser som tilhører tjenesteleverandørene våre.

I slike tilfeller vil vi ta passende tiltak med hensyn til sikkerhet og konfidensialitet for å sikre at personvernrettighetene dine fortsatt blir beskyttet som fremhevet i denne policyen. Disse tiltakene inkluderer håndheving av kontraktsforpliktelser med de som mottar personopplysninger knyttet til deg, eller å sikre at mottakere er registrert under en „internasjonal ramme” for å sikre tilstrekkelig beskyttelse.

Vi lagrer personopplysningene dine i den perioden som er nødvendig for å oppnå formålet som vi bruker denne informasjonen til og for å oppfylle forpliktelser som følger av andre regler. Med unntak av spesielle tilfeller, bestemmes denne perioden når denne informasjonen samles inn. Vi lagrer ikke personopplysninger i et identifiserbart format lenger enn nødvendig.

HVA ER RETTIGHETENE DINE?

Avhengig av gjeldende lover, med noen unntak, begrensninger eller omstendigheter, kan du ha rett til å:

  • få tilgang til dine personlige data.
  • Korrigere, endre og oppdatere dine personlige data
  • slette dine personlige data eller begrense behandlingen av dem
  • trekke tilbake samtykke
  • Motsette deg bruken av dine personopplysninger for automatisk beslutningstaking som gjelder deg
  • Be oss om å sende / sende dine personlige data i en strukturert datafil til deg eller en annen tjenesteleverandør, hvis det er teknisk mulig (dataportabilitet)
  • Legg inn en klage til vedkommende tilsynsmyndighet og henvis saken til retten

Du kan utøve disse rettighetene ved å kontakte oss skriftlig ved hjelp av kontaktinformasjonen du oppga på tidspunktet for datainnsamlingen. Du vil motta svar innen rimelig tid, i samsvar med gjeldende regelverk.

Vi gjør vårt ytterste for å sikre at dine personlige data alltid er så sikre som mulig. Ved mottak av dine personlige data implementerer vi rimelige og tilstrekkelige tekniske og organisatoriske tiltak og kontroller for å forhindre mulige ulykker etc. i størst mulig grad, ulovlig ødeleggelse, tap, endring eller uautorisert tilgang til dine personlige data.

INFORMASJONSKAPSLER / COOKIES

I likhet med mange andres nettsteder, bruker også vi “cookies” på våre nettsteder

“Informasjonskapsler” / “cookies” er små biter av informasjon som sendes til din enhet og som lagres på din enhets harddisk for å kunne gjøre det mulig for våre nettsider å oppdage det når du besøker oss.

Det er mulig å slå av informasjonskapsler ved å stille inn dine preferanser mht. nettleser. For mer informasjon om hvordan vi bruker informasjonskapsler og hvordan du kobler dem ut på din enhet, vennligst se retningslinjene for informasjonskapsler som gjelder det aktuelle nettstedet.

KONTAKT OSS

Dersom du ønsker å sende oss spørsmål du måtte ha ang. retningslinjene til vårt personvernombud, ved å bruke kontaktopplysningene nedenfor. E-postadressen til vårt spørsmål er ...

 


Om
Kontakt